Hitte golf - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Hitte golf - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Hitte golf

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

09 April 2011 | Sri Lanka, Colombo

Even een berichtje uit het verre Sri Lanka. Het is weer heerlijk om even terug te zijn. Goed weerzien met oude bekenden: Anne, Amal en Simon.
De vlucht ging voortvarend. Van slapen is weinig terecht gekomen. De vlucht duurde maar 9,5 uur. Ik heb twee fims gekeken. Slumdog Millionair (aanrader) en Sex in the City II. Na een tussenstop in Goa zijn we keurig geland in Colombo.
Het meegebrachte teethcleaning machine voor een honden opvang is zonder problemen door de douane gekomen.
A,A en S hebben me vervolgens opgehaald van het vliegtuig. We belandden in een traffic jam. Waar we normaal 40 minuten over doen, deden we nu twee uur over. De kadootjes werden gewaardeerd, vooral de chocola voor zwangere Ann. De rest van de dag weinig gedaan. Nog om 16:00 een dutje gedaan. Daarna naar het strand geweest voor een drankje en om half twaalf naar bed.
Ik heb mijn slaapachterstand redelijk goed gemaakt na een nacht van 13 uur. Tot op heden (vrijdagavond) hebben we nog geen spannende dingen gedaan. Een bezoekje aan de markt en gevoetbald met de jongens van het weeshuis. Ze kenden me nog. Het is hier overdag 35+ met een zeer hoge luchtvochtigheid. Het schijnt dat de zon op dit moment pal boven Sri Lanka staat.
Anne kookt lekker.Lekkere curries. Met Simon vermaak ik met wat video games, onder het genot van een waaiende fan. Zondag staat een bezoek aan het olifanten weeshuis op het programma.
Voor de rest zie ik het wel. Ik pak waarschijnlijk volgende week woensdag de trein into the mountains.
Ajoebowan vanuit een heer Sri Lanka

  • 08 April 2011 - 20:03

    José:

    Hoi Pieter,
    Wat leuk dat je weer in Sri Lanka bent. Geniet ervan! Hoe lang blijf je? Manouk vraagt of er ook baby olifanten in het weeshuis zijn (foto?).
    liefs, José

  • 08 April 2011 - 20:09

    Pieter Ignatius:

    Ha Jose, ik ben over 19 dagen weer terug. Ik kijken of er ook baby olifanten zijn. Volgens mij is het meer een bejaardenhuis voor olifanten.

  • 08 April 2011 - 20:15

    Hilde:

    oh leuk jouw reisverslagen terug te kunnen lezen.

  • 09 April 2011 - 08:10

    Marian:

    mooi dat alles goed is gegaan en geniet er van want voor je het weet zit je weer achter je buro
    gr fam volkers

  • 09 April 2011 - 08:54

    De Taamsjes:

    Veel plezier! Geniet van je ongetwijfeld weer mooie reis.

    Groetjes de Taamsjes

  • 09 April 2011 - 14:19

    Diny De Beijer-Overm:

    Hi Pieter,
    We hebben voor je gezongen vanochtend bij Savitri.
    Het weekend Brognon was ook super.

    Liefs
    Diny

  • 10 April 2011 - 10:37

    Arco:

    Hé Iggi,

    Leuk om jouw verhalen weer te lezen. Ik wens je nog een mooie tijd.

    Grtz Arco

  • 11 April 2011 - 10:46

    Gre En Jan Ignatius:

    Pieter hier is alles goed.
    we hebben het weer gelezen en wachten op het volgende berichtje.
    Groetjes uit Heerhugowaard.
    P.S. Heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 51571

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: