Laatste lootjes - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Laatste lootjes - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Laatste lootjes

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 April 2011 | Sri Lanka, Colombo

Hij leeft nog!!. Gelukkig geen tsunami.
Of toch wel een tsunami. Een tsunami van luxe en lekker eten.
Het eten was verrukkelijk, de bediening was zeer attent en vriendelijk. De suite was prachtig, alleen werd ik elke morgen om 7 uur gewekt door toeterende treinen. Het hotel legt namelijk pal naast de spoorbaan. De eerste avond was het bijzonderst. Live jazz muziek met de lokale Ella Fitzgerald. Een hese doorleefde stem aangevuld met een jazzy sound. Genietend van een goed glas wijn en een heerlijk buffet. De dagen hier werden vooral gevuld met eten, eten, zwemmen, zonnen en vooral eten. Na drie dagen van weelde in Mount Lavinia, was ik wel toe aan wat anders.Iets meer actie. Op naar Club Bentota.in Aluthgama. Een resort waar je alleen kunt komen. Dus geen treinen in de buurt. Aan de ene kant van het eiland bevindt zich de zee en aan de andere kant de Bentota rivier. Het is all inclusive. Het eten is wederom zeer smaakvol. En wat betreft de drankjes hou ik het vooral bij water. De tweede avond heb ik iets teveel genoten van de rum / cola, de volgende dag was ik nergens. De dagen vulde zich wederom met eten, zwemmen, zonnen en slapen. Zo af en toe heb ik nog wat gebeachvolleyballed. 's Avonds werden we vermaakt met entertainment.
M'n meegebrachte boek heb ik ook nog kunnen lezen voor een deel. Een vakantie van vooral weinig doen en uitrusten. Gisteren heb ik nog de jetski geprobeerd. Even wat exitement tussendoor.
Vandaag ben ik weer terug in Colombo.
Vanmiddag nog wat sightseeing gedaan in Upperclass Colombo. Morgen staat nog een bezoek aan een weeshuis gepland. En dan woensdag vroeg uit de veren to catch a plane.

  • 25 April 2011 - 20:53

    D. De Beijer-Overman:

    Hi Pieter. Dat leeft wel heel decadent jongen. Wens je een goede terugreis.
    Liefs
    Diny

  • 26 April 2011 - 07:23

    Arco:

    Hé Iggi,

    Wat een toptijd heb je daar! Goede terugreis. Het is hier erg lekker weer om te acclimatiseren.

  • 30 April 2011 - 08:10

    Gabe:

    Ik zei tegen Leo, heeft Pieter toch gelijk gehad er was een aardbeving in Indonesie, al was hij gelukkig niet zo heftig, wie zei dat de medicijnman?? wel een goeie hoor.
    Dit is een vakantie zo als ik ook graag beleef, lekker luieren en eten en niet te veel nadenken. Heerlijk!! geniet er nog even van Pieter Gr Gabe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 51576

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: