Relax - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Relax - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Relax

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

28 September 2010 | Haïti, Port-au-Prince

Gisteren vertrokken vanuit Miami. Een geweldig ervaring om zo'n schip te betreden. Ik keek echt m'n ogen uit. Wat een pracht en praal. Alles glimt tegen je op. It's overwelming.
Nadat we zijn uitgevaren (een prachtige look over Miami Beach), hadden we om 6 uur de eerste zitting van het diner. Elke avond een ander meerkeuze menu. Drie gangen en koffie toe. Het gaat wel allemaal rap, want om 8 uur is de volgende zitting. De gerechten zijn smaakvol en niet te groot. Slim. We zitten aan een tafel met allemaal Nederlanders. Er is een grote groep van VGZ aan boord. Hoe zo verhoging van de zorgpremie... Na het diner hebben we schip verder verkent. Een hoop leuke barretjes en lounges. Overal live muziek. We hebben ons te goed gedaan aan Muhito's en Caiparinja's. Na een bezoek aan de Dungeon, oftewel de Dancing zijn we om 1 uur afgetaaid naar onze kooi.
Vanmorgen rond 10 uur werden we wakker door intercom met allerlei aankondigingen voor de dag. Na een kort onbijtje in het Windjammer restaurant, zijn we naar de Gym gegaan voor een workout. Dit alles hebben we afgesloten met een rondje Sauna. Na de suana wederom een lekker hapje in de coffeebar. Heerlijk sandwiches en goede koffie.
We hebben ons vervolgens neergevleid op een ligbedje aan de pool. Wel smeren. Op de live klanken van Bob Marley reaggea lekker ingedut voor een middagslaapje. Arre heeft zich nog even vermaakt met Wild water surf baan. Wellicht dat ik vandeweek een poging ga wagen. Vanavond was Captains dinner. Zonder net pak kwam je het restaurant niet binnen. Aansluitend was er de captains borrel met champagne. Hierna een show bezocht in het theater. In de pianobar meegezongen op bekende tunes. Voor het naar bed gaan nog even 50 dollar gewonnen met de slotmachines.
Op naar bed. Het is hier nu half twee. Bij jullie is het nu half acht. Iedereen werkse voor vandaag.
Morgenochtend meren we aan op Haiti.
We zullen zien wat de dag ons gaat brengen.
Aloha



  • 28 September 2010 - 06:13

    Diny:

    Hi Pieter, klinkt allemaal heeel lux en relaxed. Wat zal je uitgerust terugkomen. Veel plezier vanuit een herfstachtig Nederland

  • 28 September 2010 - 08:51

    John:

    leuk op zon scheepje das pas genieten ,captain stubing.
    good luck.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 51584

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: