Let´s party - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Let´s party - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Let´s party

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

04 Oktober 2010 | Mexico, Mexico-stad

De avond op weg naar Grand Cayman begint het flink te waaien. Windkracht 7. Het schip heeft een flinke deining en kraakt her en der.
Het apart om met zo'n deining de lift te nemen. Ik heb gelukkig geen last van zeeziekte, de cocktailtjes smaken des te beter. Even een feitje:
de bouw van het schip heeft 800 miljoen dollar gekost.De commedy is entertaining.Een soort Snip en Snap. Ik vervolg de avond met Karaoke op z'n Sinatra's. Aansluitend nog even langs de Dungeon voor wat dansmoves to Call is a day.
Vanwege de wind wordt de volgende morgen besloten om de Cayman eilanden over te slaan. Bij de Cayman Eilanden beschikt men niet over een pier, dus moeten de gasten worden getenderd, oftewel per kleine boot naar de kust worden gebracht. Helaas is dat niet mogelijk. Dit betekent een day at sea.
Na het ontbijt begeef ik me naar de Catacombes voor een salsales. De dansvloer puilt uit. Oppassen dat je niet om andere voeten gaat staan. Uiteindelijk sluit ik de les af met Florence uit Guadaloupe. Danst lekker. Op naar het grote theater voor een movie. Een feelgood movie. Lekker hoor. Op naar de bingo. Meedoen kost 22 dollar. De prijzen varieren van 200 tot 350 dollar. Ik grijp net naast de hoofdprijs. Als troostprijs een mooi bingo t-shirt.
's Avonds is het weer een formele avond. Pak aan. Dit keer zonder stropdas, toch een beetje formeel. Het diner is weer excelent. Elke dag heb je keuze uit een tiental gerechten per gang. Na het eten belanden we bij de Karaoke. Frank Sinatra in the house. De zaal gaat volkomen plat. Wat heerlijk toch zo'n ovatie. Lekker naar buiten voor pooldeckparty bij het zwembad. De beentjes van de vloer. We sluiten de hete avond af in
de Oliver Twist Bar op deck 14.
De volgende morgen komen we aan bij Cozumel/Mexico. We hebben een snorkel excursie geboekt. Per boot gaan we naar een drietal koraalriffen waar een gaan snorkelen.
Ik heb mijn bril omgeruild voor een duikbril. Het valt me mee dat ik nog wat kan zien. De vissen zijn prachtig. Heel veel tijgervissen. Genoeg te zien. Een school met tweeduizend haringen, een barracuda vis, een pijlstaartrog en mooi koraal. De instructeurs maken er een leuke excursie van. Minpunt: vergeten om t-shirt aan te trekken. Ik ben dus goed verbrand op m´n rug. Na de excursie kopen we nog souveniers op de pier. Van elke plek waar we komen neem ik een magneetje mee voor op m´n afzuigkap thuis.
´s Avond slaan we het diner in het restaurant over. Deze keer doen we het met pizza en toe cocosmouse. Traditioneel sluiten we af in The Catacombes.

  • 04 Oktober 2010 - 22:14

    Diny:

    Hi Pieter, leuk verslag, als een echte dandy aan het genieten van alles.
    Enjoy maar kom wel terug, we missen jou.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 51559

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: