Hollandse Glorie - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Hollandse Glorie - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Hollandse Glorie

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 April 2010 | Sri Lanka, Galle

Vandaag een bezoek aan Galle gebracht. Om 9 uur opgestaan. De kakkerlak waarvan ik gisteren tijdens het tandepoetsen ben geschrokken en uit reactie een emmer op z'n kop gezet, is waarschijnlijk overleden. Sorry. Ik ben geen liefhebber van deze beestjes. Na twee nachten ben ik uitgecheckt uit de guesthouse "Coconest". Het naastgelegen guesthouse is 200 ruppies goedkoper. Ik blijf toch een Nederlander. VOC gedachte. Nadat ik mijn wasgoed heb afgegeven, ben ik met de bus voor 20 ruppies (= 13 euro cent) naar Galle gegaan. Ze rijden als gekken. Op het laatste moment remmen. Bij het busstation te voet verder naar de Dutch Fort. Het eerst bezoek ik de Dutch Hervormde Kerk. inclusief oude grafstenen met opschrift. Daarna een bezoek aan een Engelse kerk. Voor de lunch beland ik een van de "duurste" hotels van Azie: The New Orienal Hotel. Het is ingericht met meubels uit de VOC tijd. Veel pracht en praal. Voor een kamer betaal je hier 250 dollar. Mijn Guesthouse voor vanacht is slechts 5 dollar. Ik bestel hier een verkoelende lime soda. Na deuntje spelen op een 250 jaar oude vleugel, bestel ik heerlijke sandwich met gerookte kip en advocado. Zeer smaakvol allemaal. Ik eet met zilver bestek. Ik voel me een beetje Michiel de Ruiter. In het statige toilet fris ik me op. De hitte vind ik niet zo erg, maar van zweetluchtjes ben ik geen liefhebber.
Ik vervolg mijn voettocht over de wallen van het fort. Onderweg koop ik een paar opgedoken VOC munten. Leuke souvenier. Het fort doet me wel een beetje aan Nederland denken.
Tijdens mijn wandeling ontmoet ik een tandheelkundig student. Zijn naam is me even ontschoten. We hebben een leuke confersatie over van alles en nog wat. Over politiek, medische wetenschap, Orbs, Ufo's en de verschillen tussen Nederland en Sri Lanka. Op een terrasje genietend van de zonsondergang en een koel biertje is dag alweer bijna voorbij.
Met een Aircobus ben ik weer teruggegaan naar Hikkaduwa. Na een verfrissende shower, heb ik mezelf net als gisteren getrakteerd op een kip cordonblue.
Morgen ga ik naar R Chura's guesthouse, om van daaruit een rondtrip te gaan maken over Sri Lanka.

  • 26 April 2010 - 21:57

    Diny:

    Hi Pieter,
    De VOC is om trots op te zijn en ook soms beschamend .Maar Ceylon (nu Sri Lanka)
    heeft een bandje met die hollanders.....
    Geniet en tot gauw

  • 27 April 2010 - 14:32

    John,je Broer:

    wat interesant allemaal.
    leuke foto's .
    lekker bijgekleurd denk met al die zon.veelsucces met je doorreis en tot laterrr.
    gr je broer.

  • 30 April 2010 - 19:53

    Theo:

    hoi pieter, ik heb net alle video's van al je tripjes bekeken. goed om hier vanuit holland de sfeer te kunnen proeven.
    het lijkt voor mij en misschien ook wel voor jou alsof je al een jaar in sri lanka bent ! geniet verder en groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Galle

Leo Project

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2010

Een dagje Doha

06 Mei 2010

Het einde van de wereld

04 Mei 2010

Hoogtepunt

01 Mei 2010

Beautifull Sri Lanka

28 April 2010

Gastvrijheid
Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 51576

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: