Beautifull Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Beautifull Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Beautifull Sri Lanka

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

01 Mei 2010 | Sri Lanka, Kandy

Lieve mensen,
Ik ben gisteren begonnen aan een 8-daagse trip langs een aantal highlights van Sri Lanka.
Nog even terug naar woensdag. Het virus zat nog steeds op de memorycard van mijn camara. Gelukkig had ik nog een reserve card van mijn telefoon bij me. Dus het probleem is tijdelijk opgelost. 's middags heb ik een bezoek gebracht aan het Tsunami museum. Indrukwekkend. Tevens even ramptoerist gespeeld, door een aantal foto's van de verwoeste woningen te maken. Deze laten ze zoals ze zijn. Een soort herinnering. Het is net alsof je je door een oorlogsgebied begeegt. Rare gewaarwording. Ik heb nog meer respect voor de zee gekregen.
Hierna heb ik een bezoek gebracht aan een weeshuis. Kids met goede manieren. Iedereen zei Ajoebowan tegen me. De ballonnen waren een feestje voor ze. 's Avonds heb ik me het spel Caram eigen gemaakt. Een combinatie van sjoelen en biljart, maar dan met je vinger.
Gisteren om 6 uur op, om vervolgens om 7 uur te vetrekken voor een rit met een AC busje. Zeer comfortabel, Blij dat ik niet met de trein hoef te reizen met al die bagage en het hete weer. De temperatuur is omhoog gegaan.Het is zelfs voor de Sri Lankanen heet. De chauffeur van de bus is Rohanna, een goede chauffeur.
Onze eerste bestemming was een rit op een olifant door de "jungle". Onderweg maakte we allerlei stops voor foto's en om dingen te proeven:
Een typisch Sri Lankaans warme kruidendrank. Proeft als snert. Verse ananas. Cashew noten van 4 dagen oud. We maken een trip door het binnenland richting in de buurt van Sigiria. Een zeer afwisseld landschap. Palmbomen maken plaats voor andere bomen (zoals in Nederland, maar dan anders) Hier en daar een rijstveld. De olifanten trip viel een beetje tegen. Vooral voor de prijs die je moet betalen. De jungle was meer een klein rondje in de plaatselijke vijver. Het levert uiteindeiljk wel mooie plaatjes op. Het hotel was goed. Een kamer met AC. Het eten was gevarieerd en lekker. Vanochtend na het ontbijt om 8 uur vertrokken naar Sigiria voor de leeuwenrots. Een rots van 200 meter hoog. Een uitdagende wandeling naar boven, vooral met dit hete weer. Zeker de moeite waard. Halverwege de klim een aantal mooie fresco's. Op de top de overblijfselen van een paleis en een magnifiek uitzicht. Vervolgens op naar Kandy. Onderweg een KingCoconut gedronken en een bezoek gebracht aan een ayuvedische kruidentuin. Nog uitgebreider dan de vorige keer. Ik heb hier weer wat producten gekocht. In Kandy zijn we eerst naar het hotel gegaan. Een zwembad. Even een duik genomen en een douche. Fris en fruitig op weg naar een voorstelling van de Kandy dancers. Traditionele dans, muziek en zang. Zeer mooie voorstelling met tot slot vuurlopen en vuurspuwen. Hierna naar de tempel van de Tooth. Hieer schijnt een hoektand van Budha te liggen. Het was enorm druk, dus veel tand heb ik niet gezien. Terug naar het hotel voor een overheerlijke maaltijd. Zeer westers. Groentesoep vooraf. Salade.
Kippepoot met aardappelpuree en gewokte groente. Toe ijs en Tiramisu pudding. En ter afsluiting een kopje thee.
Morgen eerst een duik in het zwembad. Na het ontbijt een bezoek aan de stad Kandy en een botanische tuin. Dan opweg naar Adams Peak, met onderweg waarschijnlijk weer mooie uitzichten en proeverijen.
P.S. De ansichtkaarten zijn inmiddels op de bus. Ik was mijn lijstje met adressen kwijt. Dus heb de adressen via internet moeten opzoeken. Sommige van jullie hebben geheime nummers. Helaas geen ansicht. Sorry.

  • 01 Mei 2010 - 18:56

    Je Broer John:

    he pieter moest die olifant geen ballon ,wederom a nice story ook een leuke konninginnendag gehad hier wel.
    heb mister iggi zien optreden erg leuk.
    foto's ook toppie geniet er nog maar van ,veel plezier.

  • 02 Mei 2010 - 10:25

    Gre En Jan Ignatius.:

    Pieter wij genieten van
    al je verslagen fantastisch,wat een ervaringen geweldig.
    Groetjes Poekie en Beer
    pa en ma.

  • 02 Mei 2010 - 10:29

    Cobie En Anita:

    Hé Pieter,
    We smullen van al je verhalen, geweldig om te lezen en een beetje mee te beleven.Die trommel, dat is een mooie aanschaf!
    Je ziet er goed uit, die reis doet je goed, man. Nog maar een paar dagen en je bent er weer. Geniet van je dagen en we zien naar je uit.
    Dikke kus van ons xx

  • 02 Mei 2010 - 10:54

    Marian:

    Hallo broertje

    Er zijn weer mooie plaatjes geschoten en gefilmd jammer dat het niet langer duurt maar geniet nog maar even want zo zit je weer achter je bureautje
    nog veel plezier en tot gauw gr fam volkers

  • 03 Mei 2010 - 09:20

    Gabe:

    gaaf hoor die vakantie,wat een ervaring,en de video's zijn prachtig wat een ervaring, oerwoud geluiden(video olifant heel herkenbaar) echt een top vakantie. eten lekker he, en aziatische mensen heel aardig. we hopen je gauw weer te zien en je verhalen te horen en tot 14 mei, dan maar (the wedding)Groetjes van Gabe

  • 03 Mei 2010 - 18:25

    Annie Jonker:

    ha die Pieter,

    wat enorm leuk dit allemaal te lezen. zeker omdat Piet en ik ook in Sri Lanka geweest zijn en zoveel van jouw verhalen herkennen. Tempel of de tooth en Galle de grote liggende Boedha en al die indrukwekkende resten van die vernietigende Tsunami. Geniet er nog maar volop van en tot ziens.
    groet uit heiloo van Piet en Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Leo Project

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2010

Een dagje Doha

06 Mei 2010

Het einde van de wereld

04 Mei 2010

Hoogtepunt

01 Mei 2010

Beautifull Sri Lanka

28 April 2010

Gastvrijheid
Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 51584

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: