Het einde van de wereld - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

06 Mei 2010 | Sri Lanka, Tissamaharama

Vanacht m'n laatste nacht van de trip. Morgen om 5 uur op om vervolgens te vertrekken voor een Jeepsafari door het Yala National Park. Terug naar gisteren. Om 5 uur opgestaan voor een mooie rit door de bergen met mist naar de hoogvlakte en national Park Horton Planes. Een geweldige rit over een zeer slechte weg. Aangekomen blijk ik de tweede bezoeker van de dag te zijn. Na een kop thee, rugzak met proviand gevuld, op weg voor een wandeling van 10 km door het national park. Onderweg een aantal hoogtpunten. De wandeling is fantastisch. Daar word ik nou gelukkig van. Een enorme varieteit aan planten en bomen. Het wandelpad is zeer afwisselend met her en der wat plassen. Mochten jullie ooit naar Sri Lanka geraken en je bent goed ter been, is dit een must. De natuur is prachtig. Door de vele foto's die ik in het begin hebt gemaakt kom ik laat aan bij de Mini Worlds End. Naar zeggen een geweldig uitzicht. Maar hier alleen mist. Verderop is de big Worlds End gelegen. Hier ook een muur van mist. Bij helder weer kan je Indische Oceaan zien liggen. Er bevindt zich een afgrond van 1000 meter. Door de mist is er niets van te zien. Na een korte stop op naar de watervallen. De route is wererom magnifiek. Vergezichten. Vele bergen en veel groen. Na een flinke klim is de waterval te bewonderen. Een hoop kabaal. Na wat foto's op weg naar de finish. Na 4,5 uur ben ik weer terug. Een hele belevenis. Tot nu toe het hoogtepunt van de trip.
Na een mooie trip bergafwaarts belanden we in Ella voor een overnachting. Voor het slapen eerst een Ajuvedische massage van 3 uur. Inclusief een kruidensauna, een olie gietsel, full body massage, gezichtsmassage en een stoomcabine (een soort Hans Klok doorzaagkist). Allemaal zeer heerlijk. En dat alles gedaan door Lakmini. Stevige vrouwenhanden. Vanochten om 7 uur op voor wederom een massage van ruim een uur door Lakmini. Verkwikkend gaan we op weg naar Tissamahara. Onderweg drinken we Kings Coconut, aanschouwen we de Ella Waterfall en bezichtigen we een aantal Boedha beelden uitgehouwen in een rots.
Om 15:00 zijn we bij het hotel. Het tot nu toe luxte hotel. Met zwembad!!!. In de bergen was de temperatuur zeer aangenaam. Vandaag zijn we uit de bergen gekomen en gelijk schiet de temperatuur omhoog. Het is bloedje heet buiten. Binnen blaast de AC. Het zwambad voelt lauw aan. Heerlijk zo'n duik. Binnen een uur begint het te hosen. Een tropische regenbui. Vanavond hebben een bezoek gebracht aan een groot tempelcomplex. Ik heb zelf deelgenomen aan het ritueel. Olielampjes branden. Wierook aansteken en bloemen offeren. Even een moment van stilte. Terug naar het hotel voor een lekkere maaltijd.
Ik zal kijken of het lukt om wat foto's op de blog te zetten. Anders komen ze morgen.

• 06 Mei 2010 - 17:07

Hilde:

het zal uw gatje varen....maar dat is vlaams en ik weet niet of je het begrijpt. Vertaling? het zal wennen worden straks! :):) Ik vermoed dat we in dezelfde hindoetempel geweest zijn, jij en ik....mijn energie niet gevoeld?
    LOL

• 06 Mei 2010 - 18:39

Diny:

Hi Pieter, wat heb ik genoten van je reis tot nu toe. Dank en behouden thuisreis.

• 06 Mei 2010 - 19:42

Cleem:

Pieter dank je wel voor de leuke verslagen en schitterende foto's, om van te kwijlen......wat heb jij een moois gezien!
    (en ik op afstand ook)
    Goeie reis en succes alvast met het weer landen/afkicken... tot ziens!

• 06 Mei 2010 - 20:19

Jessica:

wat een verhalen zo wil alles wel eens horen als u terug bent ;)
    goede reis terug voor alvast en tot snel jessica

• 08 Mei 2010 - 10:43

Nico En Hilde:

Hallo Pieter.
    Jammer voor je dat de reis er al bijna weer op zit.
    Ik heb genoten van je mooie foto`s.
    Ook jammer voor ons dat daar nu een einde aan komt.
    Leuk dat je er nu ook zelf op stond.
    Goede reis terug.
    Hilde.

• 08 Mei 2010 - 16:21

Gabe:

waanzinnige foto's kun je nagaan dat jer zelf bent! je ziet er goed uit Pieter, lekker ontspannen, dat gevoel vasthouden bij thuiskomst. goeie reis terug.
    Gabe

• 09 Mei 2010 - 07:43

Bé:

Je hebt je roeping gemist Pieter,voor mij kan je zo aan de slag als Topfotograaf of in een Travelprogramma :D,,heb MEGA genoten om te zien en te lezen hoe heerlijk je avontuur is/was en Jij het hebt beleefd! MERCI
    HAVE A SAVE JOURNEY back Home to Frogcountry ;) talk to You later

liefs,B

• 09 Mei 2010 - 10:39

Theo:

Ach Pieter, hoe heerlijk was Sri Lanka, je zal er straks heimwee naar hebbben
    en er veel over gaan vertellen. Maar ja, hoe kun je zo iets moois nu onder woorden brengen. Je hebt in al je reisverslagen in ieder geval al een goede poging hiertoe gedaan. Bedankt voor al je reisverslagen. Ik heb in ieder geval genoten. See you soon.

• 09 Mei 2010 - 16:13

Marian:

nou nog even uitstel op je vlucht het wordt een dag later maar dat mag de pret niet drukken
    gr fam volkers

• 11 Mei 2010 - 10:57

Isabelle:

Wat een prachtig land! Ik sta versteld van de beelden en weet dat ze in het echt nog veel mooier zijn. Liefs Isabelle