Een dagje Doha - Reisverslag uit Doha, Qatar van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Een dagje Doha - Reisverslag uit Doha, Qatar van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Een dagje Doha

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

10 Mei 2010 | Qatar, Doha

Lieve mensen,

Ik ben inmiddels weer home sweet home. Een lange reis achter de rug. Het inchecken in Colombo ging voorspoedig. En dat ging de vlucht naar Doha ook. Ik heb de nog de film `The book of Elia` met Denzil Washington gekeken. Uiteindelijk had de vlucht een vetraging van 10 minuten. Genoeg om mijn transfer naar Londen te missen. Oplossing: de vlucht om 00:15 met KLM rechtstreeks naar A'dam. Ik kreeg vervolgens een kamer in het Grand Marriot. (kamerprijs 300 euro) inclusief lunch en diner. Ik heb een rondrit gemaakt door de stad. Een soort spookstad. Ze zijn vooral aan het bouwen. De meesten gebouwen gaan pas over een maanden open. Alles voor de rijke lui. Super chique. Een tweede Dubai. Na een rondrit van 1,5 uur heb ik me de in Doha gekochte zwemshort aangetrokken en een duik genomen in de wirlpool. De buitentemperatuur was gisteren 40 graden. In hete tijden kan die zelfs oplopen tot 50. Pffff. Na de jacuzzi, naar mijn kamer voor lekker bad. Ik kon m'n ogen niet meer openhouden, de nacht ervoor maar 1 uur geslapen. Na een korte dut, heb ik me tegoed gedaan aan het buffet. Vooral de toetjes waren heerlijk.
Na het diner wederom nog een uurtje geslapen. Om 10 uur naar het vliegveld. De vlucht ging voorspoedig. Nog een tussenstop in Bahrein. Om 7:05 was ik op Schiphol.
Wat is het hier koud!! Gisteren nog 40 gragen, nu nog maar 8. Wat een overgang.
Ik vergeet nog wat: afgelopen vrijdag en zaterdag. Vrijdag om 5 uur op voor de Jeepsafari. Eerst een duik in het lauwe zwembad. De jeepsafari is de moeitje waard. Een mooie natuur en her en der wat dier gespot. Zelfs een olifantenoptocht. Heel veel peacocks (pauw). In de verte een krokedil. Herten, jakhalsen, wilde zwijnen, kraanvogel en vlinders. Ns al het gehobbel terug naar het hotel voor duik in het zwembad. Om 12 uur zijn we vetrokken voor de terugrit naar Colombo. Onderweg nog langs een ander natuurpark met wilde olifanten. Bananen gevoerd. Langs een GEM mijn gegaan voor een rondleiding en de aanschaf van een paar ruwe edelstenen. De rit naar Colombo duur 8 uur. Aangekomen in Colombo word ik weer herenigd met Amal, Manou en Simon. Ik neem afscheid van Chura en Rohanna en bedank ze voor een mooie trip.
Zaterdag staat in het teken van souveniers kopen en uitrusten. Een bezoek aan het weeshuis komt te vervallen door een sterfgeval in de familie van Manou. De volgende keer dan maar. 's Avonds zijn we in een Kareoke-bar beland. Eén op z'n Japans. Je hebt je eigen prive ruimte waar je eet, drinkt en zingt.
We hebben uitbundig gezongen. Vooral de Abba-hits waren in trek. Na dit vermaak zijn we naar een beach party gegaan tot een uur of drie in de nacht. Eén uurtje geslapen om vervolgens naar het vliegveld te gaan. De rest weten jullie inmiddels.

Het is weer fijn om thuis te zijn. Poekie en Beer herkenden me nog en waren blij me te zien. Ook natuurlijk mijn ouders. Natuurlijk was ik ook blij om ze te zien. Dank aan mijn ouders voor het oppassen van de katten en mijn huis. Chappeau.

Ik wil alle kijkers en luisteraars bedanken voor de leuke berichtjes om mijn weblog. Ik hoop dat jullie hebben genoten.

Op naar een volgende mooie trip.

Ajoebowan

  • 10 Mei 2010 - 19:20

    Diny:

    Welkom thuis Pieter en we hebben nog veel mooi weer tegoed, dus wacht maar af.

  • 10 Mei 2010 - 20:43

    Jessica:

    hallo
    fijn dat je weer terug bent van 40 naar 8 graden is wel erg koud :S
    naja ik hoor het allemaal wel
    groetjes jessica

  • 10 Mei 2010 - 22:28

    Je Broer John:

    he broertje heb erg genoten van je verhalen en je foto's en filmpjes.
    je hebt erg genoten alleen jammer dat het alweer voorbij is, ga je goed en sterkte met werken zal wel weer moeten wennen,succes.

  • 18 Mei 2010 - 05:41

    Gabe En Leo:

    We hebben genoten van je reisverhalen, en vonden het belangrijk jouw er bij te hebben als getuigen op onze bruiloft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Leo Project

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2010

Een dagje Doha

06 Mei 2010

Het einde van de wereld

04 Mei 2010

Hoogtepunt

01 Mei 2010

Beautifull Sri Lanka

28 April 2010

Gastvrijheid
Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 51584

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: