Weekend - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

09 April 2010 | Sri Lanka, Colombo

Het is weekend, ik heb er 3 werkdagen opzitten. Even terug naar woensdag. Ik dacht op tijd naar bed te gaan. Niet dus. Manou en Amal hadden vrienden uitgenodigd. Met wat wiskey en cola werd het al snel gezellig. Gezellig zingen met z'n allen. Ook Singala songs. Some dancing. Het werd dus laat. Ook nog even kunnen genieten van Van Gaal en Co. De rest was voor Man United, ik was voor FC van Gaal. Het werd dus laat. 2 uur.
De volgende dag 10 uur op. Simon uit England is aangekomen. Hij gaat helpen met de trouwreportage van aanstaande zaterdag. PS. Manou en Amal zijn wedding photographers. Simon doet de videao reportage. Ik ga zaterdag mee op reportage. Na een een lekker ontbijt geholpen met de huishouding. Sweeping en mopping the floor and the bathing room. Om 4 uur ben ik pas naar het weeshuis geraakt.
Voor het eerst met de tuktuk, eerst langs de Food Store om chocolat cookies te kopen. Ook een aantal flessen water, een fles afwas en 15 blikken met fruit voor de kids. (ik heb de lege blikken nodig voor een spel)
Ik heb de middelgroep van de jongens vermaakt met bubbels. Ik had all sorts of bubble things meegenomen. Zelfs een bubble pistool. They liked it. Daarna ben ik naar de jongste groep jongens gegaan, waar ik ze heb vermaakt met de vouw balonnen. De ballonnen werden vooral gebruikt als zwaard. Aan het einde heb ik de puja (een soort kerkdienst met Budha) bijgewoond. Leuk om te luisteren hoe alle kinderen aan het chanten zijn. 's Avonds was de pijp leeg. Ik ben om half tien naar bed gegaan.
Vandaag om half acht op. De uitslagen van de verkiezingen waren er. De huidige president heeft wederom "gewonnen". Volgens Amal doorgestoken kaart. De president heeft familieleden in zijn kabinet genomen. Hmmmmm.... Om half tien ben ik bij het weeshuis. Ik probeer een balonspel met de middelgroep van de jongens te spelen. Er komt niet zo veel van terecht. Maar ze hebben het toch naar hun zin met de balonnen. Daarna met een zak vol autotjes naar jongste groep van de jongens. Als je ze uitdeelt, moet je goed opletten dat je dat sommige er geen twee krijgen. Ze zijn erg smart..... Vervolgens naar de jongste groep van de meisjes met de vouwbalonnen. They loved it. See the pictures. Daarna heb ik ze vermaakt met de bubbles.
Ze zijn trouwens dol op de camara. "Sir, sir, me picture"
Ik heb meegegeten in het weeshuis. Een boord vol met rijst, aardappelen, zoete aardappelen en dall (iets met kikker erwten). Het was smaakte wel. Hopenlijk krijg ik er geen last van. Hierna werd ik opgepikt door Amal. Even naar huis voor een quick shower. Daarna weer terug naar het weeshuis en daar heb ik de groep met de jongste meisjes ge entertained met muziek. Ik heb ze leren chatten. Dobadobadobaodbadieda..... Ze zijn gek van Micheal Jackson. Ik ken twee nummers. Na het zingen werd er gedanst en heb ik natuurlijk even meegedaan. Een beetje gek doen: vinden ze leuk. Om zeven ben ik opgepikt en nu zit ik aan een bordje rijst met een hete currie en vis.
Morgen naar de wedding. Iemand van christelijke afkomst gaat trouwen met een budhist. Interesant.







  • 09 April 2010 - 16:26

    Diny:

    Hi Pieter, je raakt al aardig verward in je taalgebruik. Geeft niet hoor, het leest wel grappig en ik snap wat je bedoelt en dat is belangrijk.
    Veel plezier

  • 09 April 2010 - 17:31

    Marian:

    ja weekend met mooi weer en een hoop stenen sjouwen denk ik want het gaat nu echt gebeuren een nieuw pad erin ben benieuwd.
    Jij hebt gewoon morgen lekker een feesie ben benieuwd hoe dat er daar aan toe gaat heel veel plezier morgen gr marian en fam

  • 09 April 2010 - 17:51

    Je Broer John:

    leuk man wat je allemaal meemaakt helemaal je ding toch.
    ben je getuige,of toeschouwer van t feest ga je goed broertje we houden je in de gaten.

  • 10 April 2010 - 08:22

    Gabe:

    Ha Pieter, wat heb je nog een werk aan je verslagen, lijkt me ook een mooi land, gave foto's
    Willen nog een kindje adopteren, neem je er 1 mee naar Nederland, aub uit de luiers,en niet te druk, ong tot 10 jaar okee? vergeet ons niet, wij vergeten jou ook niet. Gabe

  • 12 April 2010 - 15:26

    Theo :

    Ha die Pieter. Egypte was zo te lezen een rollercoaster van emoties én van corruptie. En Sri Lanka een land van "hot and spicy"(you'll get used to it,man!), wierook, boedha's, warmte en veel meer. Je ziet het: ik reis óók een beetje met je mee. Ik wens je nog veel wijsheid en fun de komende dagen (ook met de PSR). Greetingzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Leo Project

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2010

Een dagje Doha

06 Mei 2010

Het einde van de wereld

04 Mei 2010

Hoogtepunt

01 Mei 2010

Beautifull Sri Lanka

28 April 2010

Gastvrijheid
Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 51576

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: