At the movies - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu At the movies - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

At the movies

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

22 April 2010 | Sri Lanka, Colombo

Maandag heb ik het bal/fles spel gespeeld met de kids. Een paar lege flesseen en een paar ballen, waarmee je de flessen probeer om te gooien.
Dinsdag was moviesnight. Toch nog een hoop geregel om alles voor elkaar te krijgen. Vooral in dit hete weer. We hebben een scherm van 4 bij 4 laten maken in een plaatselijke naaiattelier.
We moesten faluda maken voor 200 mensen. Wat heb je dan allemaal nodig. 15 liter melk, 15 liter ijs. 5 zakken ijsklontjes, 6 liter roos siroop. 5 zakjes kasa kasa (flubbertjes) 200 bekertjes, 200 rietjes. Daarnaast hebben uit een plaatselijke super supermarkt een popcorn en een suikerspin machine gehuurd. Simon heeft gezorgd voor de beamer, laptop en film. Het is de bedoeling dat we de film Wall-E gaan kijken, maar op het laatste moment komen de kids met een hindi movie aan. Niet te weten dat de film 3 uur duurt. Veels te lang voor de kleintjes. Volgens mij hadden ze het naar hun zin. Vooraf had ik alle filmpjes en foto's van het weeshuis verzameld en deze zijn vooraf de film getoond. Hilariteit allom. Sommige van de kids hebben enorm geholpen om alles tot een succes te maken. Chapot.
Gisteren he ik de jongste groep meisjes verblijd met belleblaas en de jongste groep jongens een slinger laten versieren. Ze zijn moeilijk om in het gareel te houden. Met de vlaggetjes lukte dat aardig. Iedereen een eigen vlaggetje en vervolgens stickers plakken. Af en toe ze in het gareel krijgen en ze vertellen om te gaan zitten. Het resultaat mocht er zijn. De slinger hangt nu in de boysroom. Gisteravond hadden we een thuis een filmavond. Wall-E en een film met Nicolas Gage hebben we gekeken.
Vandaag eindelijk de square foot gardening. Eerst langs de hout fabriek. Daar hebben we houten kist laten maken. Met een of andere trekker hebben de kist naar het weeshuis gebracht. Deze hebben we gevuld met compost en coconut peat. Dit schijnt een goede combinatie voor vruchtbare grond te zijn. De jongens hebben enorm goed geholpen en hebben zelf uiteindelijk een soort huisje om de garden heen gebouwd, dit in geval dat het gaat regenen. Ik heb net m'n eerste singala song aangeleerd op de keyboard. Vanavond hebben we wederom filmavond. Horroravond. Altijd gezellig. Morgen is alweer mijn laatste werkdag in het weeshuis. Wellicht zaterdag nog, want dan hebben ze nieuwjaarssportdag met allerlei traditionele spelletjes en dans. Dit geeft altijd leuke foto's.
Ik zal zaterdag vertrekken voor mijn rondtrip over Sri Lanka. Ik ga eerst terug naar Hikaduwa voor een paar dagen aan het strand. Met een uitstap naar Galle met het Hollandse fort. Kandy, Adams Peak, Worlds End, watervallen en nog veel meer staat op het programma. Ik heb d'r zin in.

  • 22 April 2010 - 15:29

    Diny:

    Pieter wij hebben ook mooi weer en wees blij dat je nog niet hoeft te vliegen. Geniet maar en wij zingen a.s. zaterdag Savitri songs voor jou.

  • 22 April 2010 - 16:08

    Isabelle:

    Hi Pieter, het voelt voor mij dat helemaal op je plaats bent in dat weeshuis en dat ze heel dankbaar zijn voor het licht en het plezier dat je daar brengt! Geniet van de laatste dag en van je rondrit over Sri! LIefs Isabelle

  • 22 April 2010 - 22:08

    Je Broer John:

    leuke foto's zo te zienheb je het erg naar je zin.
    ga zo door ook muziek maken doet je goed.
    groeten uit broek.

  • 23 April 2010 - 06:16

    Mark Reithofer:

    Hoi Pieter,

    Als ik het zo lees heb je het erg naar je zin ;-)

    Geniet ervan, wij genieten van je verhalen hier in NL!

    Groet,

    Mark

  • 23 April 2010 - 06:31

    Hilde:


    Tja, bijna geen woorden voor
    Mooi en prachtig zou ik zeggen, je bent op je plaats en dat is het mooiste wat je ziel kan beleven.

    Geniet van Kandy, weest op tijd in de tempel voor de ceremonie. De watervallen, een mooie route door de theevelden en indien je prive chauffeur hebt of zo, vraag dan de tijd om naar beneden te wandelen anders zie je de watervallen enkel van op de route. Zo wie zo staat jou een mooie rit te wachten.

  • 23 April 2010 - 07:46

    Arco:

    Pieter, je hebt het wel erg naar je zin als ik de verslagen lees. Maar je zult toch weer een keer naar huis toe moeten, want we hadden weer geen grote prijzen in de Staatsloterij, we slaan nu een keertje over want het inleggeld is op....

  • 23 April 2010 - 08:09

    Wendy:

    Hey lekker hapje,

    Wat een fantastische verhalen en foto´s!

    Je komt toch wel terug hé!!!!!

    Geniet nog even.

    Groetjes Wendy

  • 23 April 2010 - 09:32

    Jan:

    Hé Pietie,

    Ziet er reuze gezellig uit allemaal! Wat ik graag weten wil, hoe is het nu afgelopen met dat lekkende dak en het water langs de muren......? Ik hoop dat je dat ook voor de kleintjes hebt geregeld. Geniet van je laatse weken, times flies. Enjoy!

  • 23 April 2010 - 11:31

    Paul Van Groen:

    Hi Pieter,

    Leuke foto's ! Wat zullen de kids je vreselijk gaan missen vanaf het weekend ! Je hebt ze denk ik een prachtige tijd bezorgd als ik het zo zie.
    Ik wens je nog een geweldige rondreis toe ! Geniet er maar lekker van.

    Groetjes, Paul.

  • 24 April 2010 - 18:26

    Annemarie:

    Geweldig om je verhalen te lezen. Erg leuk allemaal. Je hebt het wel naar je zin begrijp ik. Geniet er lekker van
    de laatste weken!
    Gr. vanuit zonnig Slootdorp.

  • 24 April 2010 - 21:12

    Bé:

    wat HEEERLijk wat ik hier allemaal zie en lees!
    I am SOOO Happy for YOU*GRIN*GRIN*GRIN*

    KEEP ENJOYIMG the RIDE !!!

    liefs,Bé

  • 24 April 2010 - 21:13

    Bé:

    oeps,Enjoying dus hihi

  • 25 April 2010 - 05:36

    Isabelle:

    Hoi Pieter, hoop dat je een mooi afscheid had, beetje moeilijk misschien ook wel(?). Goede reis terug en WELKOM THUIS! Liefs Isabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Leo Project

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2010

Een dagje Doha

06 Mei 2010

Het einde van de wereld

04 Mei 2010

Hoogtepunt

01 Mei 2010

Beautifull Sri Lanka

28 April 2010

Gastvrijheid
Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 51584

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: