Bye Bye Egypt, Walcome lovely Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Bye Bye Egypt, Walcome lovely Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Bye Bye Egypt, Walcome lovely Sri Lanka

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

03 April 2010 | Sri Lanka, Colombo

Lieve mensen,

Daar ben ik weer. Het is hier nu 10:50 in de morgen. Het is lekker klam. Ik ben al z'on 24 uur op. Een beetje over de slaap heen. Ik had het helemaal even gehad me Egypte. Wat een een corrupte centenpikkers heb je daar. Zo dat moest er even uit. Even terug naar woensdag; het is nu alweer zaterdag. Tijd gaat snel. Woensdag heb ik me laten knippen en scheren bij de barbier. Een aparte soms pijnlijke ervaring. Vooral het epileren van losse gezichts en ooraartjes was 'verrassend'. Daarna lekker geluierd op een ligbedje aan zee. Tenslotte ben ik naar het hotel teruggelopen langs de lowbudget hotelltjes waar je vooral hippies en duikers vindt. 's Avond lekker gesmuld van een Etyptiesch buffet en daarna m'n koffers gepakt.
De volgende dag ben ik met Gre en Anges mee teruggeden naar Sharm el Sheik.Dan bljkt dat veel Etyptenaren slecht Engels kennen. Is het de bedoeling dat ik naar Shark Bay, een low budget hotel, wordt gebracht, beland ik bij het Shark Bay Hilton hotel. Een nacht kost daar 160 doller. Dat doen we duz niet. Op naar de goedkope Shark Bay. Heeft de taxi me uiteindelijk afgezet bij een ander hotel, de naam ben ik alweer snel vergeten. Ik heb even niet op de naam van et hotel gelet. Maar goed, het zag er wel aardig uit. Lekker zwembad en 80 doller voor 1 nacht. OK. Bllj dat ik onderdak had. Achteraf viel het tegen. De hele tijd van 's ochtends 10 tot 's avonds elf werd er harde muziek gedraaid. Ik kon er met mijn pet nie bij.
Als je alleen op reis ben ontmoet je ook sneller mensen. Een potje pingpong met een Syrische Oekrainer. Een potje voetbal op blote voeten met een groep Egyptenaren. Waterpijp roken met een Pool. De Egyptenaren zijn heel erg voetbalminded. Ze weten veel. Ik werd vergeleken met 'Van Breukelen" WordCup 1990 Holland - Egyptia 1-1. En Mido from Ajax en Gali number 14 from Vienort, lees Feijnoord.
Gisteren of vandaag (geen nactrust gehad) was een dag met een gaatje. Een gaatje van corruptie en bijna tegenslag. Ik naar het vliegveld 10 minuten 100 Egyptian Pound = 13,50 euro. Op het vliegveld naar het kantoor van Royal Rordanian met het verhaal van mijn twee koffers met twintig kilo overgewicht. Helaas zat er een man, dus ik kon 5 kilo kado krijgen. 17 kilo bijbetalen. Somme 200 euro. cash in Egyptian Pound. Op naar de cashing mechine aan de andere kant van de Douane. 10 EP voor een politieman die me begeleide door douana. De 2 cashing machines werkten niet. Ook nog even tusssendoor een voordringende Rus op z'n plaats zetten. Angst dat mijn bankpas kaduuk is. Terug naar buiten met bagage in taxi naar dichtsbijzijnde cashing machine. 350 EP voor return. Oplichter!. Maar ja in enige lichte paniek doe je soms dingen. Eerst machine werkt ook niet. Wanhoop nabij. Nog 1 poging. Ik had de koffer met speelgoed al 'losgelaten'.
En waarempel de volgende machine werkte. In mjn grtoe blijdschap geef ik hem de 350 EP. So lets go back to the Airport pleae. You pay me 100. Corrupte oplichter!!!!.
Zo nu genoeg geklaagd, genoeg Egypte.

Uiteindelijk ben ik op tijd ingechecked en vertokken naar Aman, Jordanie. Hier heb ik het teveel gepinde omgewisseld in 110 dollar en daarvan nog wat extra speelgoed van gekocht. Something positive. Van het restant heb ik mezelf getrakteerd op een Amarcan Coffee met Apple Cream Pie bij Starbucks. Nog even een gesprek gehad met een Amerikaanse die net terug was uit Amsterdam. 6 graden. Ik heb medelijden met jullie.
De vlucht naar Colombo was prima.
Goed toestel, Ruimer stoelen en beenruimte. Lekker eten. Naast me zat een dame uit Sri Lanka. Saumya is haar naam. Ongeveer 1,60 meter. Ik dacht eerst dat ze een jaar of twaalf was, blijkt 22 te zijn. Werkzaam als Nanny in Aman en ze gaat nu vijf weken naar ouders. We hebben leuk geconferseerd in gebrekkig Engels. Ze heeft met wat Singalese uitspraken bijgebract. We hebben 'Mens erger je niet" gespeeld. Ze vond het erg leuk. En ook nog een spelltejs Back Gammon.

Eindelijk in Comlombo. Welcome to Sri Lanka. Na lange wachten in de rij voor Immigratiedienst was daar eindelijk mijn hartelijke ontvangst door Ann en Amal, twee medewerkers van de stichting. Na een trip met veel groene uitzichten, veel verkeer (links) veel gelachten, van ongeveer de 45 minuten kwamen we aan bij hun appartement in Colombo. Wat een oase. Lekker temperatuur. Bomen met jackfroots, eekhoorns, pappagaaien en andere tropische vogels. Ann heeft lekker toest en fried eggs klaar gemaakt met een American koffie. De kokkin is net geweest en heeft voor ons gekookt. Vanmiddag gaan we naar een mooie tempel en vanavaond staat er een bezoek aan een meisjesweeshuis op het programma waar een feestavond is. Ik zal m'n keyboard en toebeoren maar meenemen. Je weet maar nooit. Ik zal kijken of ik nog wat leuke foto's erop kan krijgen....
Ajou Toedeloe vanuit een relaxed Sri Lanka

  • 03 April 2010 - 07:39

    Diny:

    Je Egypte verhaal is zo herkenbaar Pieter. Maar het zegt ook iets over ons als bureaucratisch gergelde b urgers. Maar zo word je 'wereldburger' Straks bij terugkomst een 'andere' Pieter? Liefs en een fijne tijd in Sri Lanka

  • 03 April 2010 - 17:12

    Jan En Gre:

    Wat een ervaringen geweldig dat je dit mag meemaken,dikke knuffel
    liefs.
    Ma en pa.

  • 03 April 2010 - 19:10

    Jessica:

    wat een verhaal joh:P
    wel erg mooi
    ook leuke foto's en filmpjes

    groetjes jessica
    p.s fijn pasen;)

  • 04 April 2010 - 08:54

    Gabe:

    Ha pieter, gweldig man zo'n reisverslag, en die fotos geweldig joh. we zien dat het goed met je gaat, wat een ervaringen allemaal,leuke en minder leuke gebeurtenissen, shit happenens sometimes.
    Heel herkenbaar op de foto luchthaven Oman, 2 jr geleden hadden we daar overstap naar Phuket, Pedro Veel Plezier. gr Gabe eb Leo

  • 04 April 2010 - 11:53

    Arco:

    Hoi Pieter, ik lees dat je jezelf goed staande houdt. Het leest als een spannend boek. Op naar de volgende missie van je reis. Ik lees graag hoe het verder gaat!!

  • 04 April 2010 - 19:05

    Marian:

    je plaatjes zijn weer picobello weer een nieuwe achtergrond voor de computer.
    succes komende weken en we blijven volgen
    gr fam volkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Leo Project

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2010

Een dagje Doha

06 Mei 2010

Het einde van de wereld

04 Mei 2010

Hoogtepunt

01 Mei 2010

Beautifull Sri Lanka

28 April 2010

Gastvrijheid
Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 51576

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: