Hottie Petottie - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Hottie Petottie - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Hottie Petottie

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

05 April 2010 | Sri Lanka, Colombo

Het is nu 12 uur hier. Ik ben net een uurtje wakker. Het was gisteren twee uur dat ik erin lag. We hebben samen lekker muziek gemaakt en Crazy Harry gespeeld. Hoop gelachen.
Even terug naar eergisteren. Nadat ik mijn weblog had bijgewerkt heb ik een douche genomen. Omdat het hier zo klam is, staat het zweet zo weer op je rug nadat je je hebt afgedroogd. Daarna heb ik drie vier uurtjes geslapen. Was hard nodig. Na mijn nap heb ik gegeten. Vis met rijst een zeer pittig sausje. I get used to it. (Af en toe gooi ik wat Engelse kreten erdoor). Na het eten hebben een meisjes weeshuis bezocht. Het is de vraag of ik daar aan de slag mag, omdat ze slechte ervaring hebben met een mannelijke computerdocent. Afwachten dus.
Wat wil nou het geval: komen we daar binnen en wat staat daar: iets wat lijkt op een piaono. Na de kennismaking kon ik het niet laten om even de klep van de piano te openen. En wat treft mijn verbazing: een Keyboard, een PSR en ook nog aanslag gevoelig. Dat is toch geen toeval. De leiding van het weeshuis vertelt: Nobody knows how to pay. I said: I sure know. Even wat uitgeprobeerd. Gelijk had publiek. Van die geintresseerde bruine kijkers. Mooie ogen hebben de kinderen. Na deze korte kennismaking zijn we naar een hele mooie Boedistische tempel gegaan. Amal is Boedist. Hij heeft daar gebeden en offers gedaan. Ik heb zelf meegedaan. Indrukwekkend maar ook verstillend. Wierook, meters hoge Boedha beelden, zittend, liggend en staand. Stellages vol met brandende oliepitjes en een gigantische hoeveelheid bloemen. Er wordt dus olie, wierook en bloemen geofferd. Daarnaast hoor je ook iedereen chanten (bidden). Een byzondere ervaring. Van de week weer. Na het tempelbezoek heb ik ze helemaal gek gemaakt met orbs. Bij zo'n tempelcomplex vindt je er heel veel. Dus ik heb wat op de gevoelige plaat gezet. Met de hudige camara's zijn makkelijk te vangen. Er zitten mooie tussen. Voor de degene die nog niet weten wat orbs zijn. Het zijn energiebollen, sommige zeggen dat het entiteiten zijn. Kijk anders even op internet.
Gisteren heb ik heerlijk uitgeslapen tot half twaalf. Ergens in april zijn hier parlementsverkiezingen. De hele stad hangt vol met posters. Gisteren zijn we naar een bijeenkomst geweest waar de trekker van lijst 17 langs kwam. Hij is nu minister van Enviremont. Het is een soort mannelijke Femke Halsema. Erg into Green. Daarna zijn we uitgenodigd voor lunch bij de ouders van Manoe (= Ann). Haar ouders zijn katoliek. Dus het was paaszondag. Ze hadden wat gehaald bij de Mc SriLanka. Rijst met kip en af en toe een groene peper. I'll get used to it. De rest van de dag bestond vooral uit het kijken naar cricket en footbal. En 's avond dus lekker muziek gemaakt.
Vandaag staat een bezoek aan twee weeshuizen op het programma. To introduce me.
Later...

  • 05 April 2010 - 07:22

    Diny:

    Jij mooi weer, wij ook!!!! Hopelijk kun je iets met je muzikale talenten doen Pieter. En heb je de Savitri cd mee? Heb het fijn. Groetjes

  • 05 April 2010 - 08:21

    Mark Reithofer:

    Pieter,

    Geniet van je verhalen, ga zo door! Wij gaan komende week ook op reis: naar Parijs =D. Zal je laten weten hoe dat is geweest!

    Groeten,

    Mark

  • 05 April 2010 - 10:46

    Monique:

    Hee Pieter,

    Ik geniet elke keer weer van je verhalen. Je kunt er goed uit opmaken dat je er volop van geniet. Heerlijk.

    Groeten Monique

  • 05 April 2010 - 11:27

    Petra :

    pieter!!! wat onwijs wat je allemaal meemaakt....en wat geweldig dat we allemaal mee mogen genieten. heel veel plezier nog daar
    groetjes petra

  • 05 April 2010 - 15:22

    Hilde:

    ja, cricket en de the plantages alsook het schooluniform zijn één van de dingen die de engelse achtergelaten hebben in skri lanka.

    HAHA, de orbsen!
    Wonderlijk hé

    Stuur maar boedhistische energie naar me door, ik zal er met plezier van genieten!

    Geniet van je reis en je zelfontplooiing mooi mens

    Spirituele groetjes,

    Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Leo Project

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2010

Een dagje Doha

06 Mei 2010

Het einde van de wereld

04 Mei 2010

Hoogtepunt

01 Mei 2010

Beautifull Sri Lanka

28 April 2010

Gastvrijheid
Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 51576

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: