Hartverwarmend - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu Hartverwarmend - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Pieter Ignatius - WaarBenJij.nu

Hartverwarmend

Door: pieterignatius

Blijf op de hoogte en volg Pieter

05 April 2010 | Sri Lanka, Colombo

Vanmiddag op pad. Naar de bank en naar de supermarkt. Een winkel waar ze van alles hebben. Een soort Makro. Al had ik het geweten, dan had ik nooit die koffer meegesleept. Genoeg speelgoed. Te kust en te keur. En ook nog eens goedkoop. Ik kon de verleiding niet weerstaan, dus heb weer wat speelgoed gekocht.
Grappig dat de cassieres er goed verzorgd uitzien. Net stewardessen. Je hoef niets te doen. Ze plaatsen je boodschappen op band, pakken ze in en brengen het naar je auto, om het daarin te stoppen. Inmiddels heb ik ook de muziekwinkel ontdekt. Leuke dingen voor een kleine prijs.
Op bezoek bij het meisjes weeshuis. Ik had twee pakjes chocoladekoekjes meegenomen. Dus goede binnenkomer. Iedereen wil graag op de foto en zien hoe het geworden is. Ik heb een rondleiding gekregen langs allerlei verblijfen om een indruk te krijgen. Er moet een hoop gebeuren. Het keukengebouw staat op instorten en als het regent stroomt het water langs de muur naar binnen, zoals deze middag. Door het vocht hebben ze last van musqito's en grote ratten. We zullen zien wat we hier kunnen doen.
We werden verrast met een dansoptreden van diverse groepen. En er werd gezongen. Allemaal hartverwarmend. Vervolgens wilden ze dat ik voor hun zong. Leuke ervaring. Daarna werd ik het podioum opgesleurd om met ze te dansen. Volgens mij kan ik niet meer stuk bij ze. Nu uitgeput van alle indrukken. Lekker spicy gegeten. Vanavond gaan we naar vrienden van Ann en Amal om muziek te maken. Why not..

  • 05 April 2010 - 15:32

    Marian:

    goed te horen dat het allemaal zo goed gaat mocht je nog tips nodig hebben om te bouwvakken vraag maar hoor.
    Want ja wat moet je met ratten brrr
    ben beniewd naar je nieuwe plaatjes gr fam volkers

  • 05 April 2010 - 15:35

    Marian:

    o ja wat betreft die orbs mooi om te zien frank die dacht dat ie sneeuw zag grappig hoor
    he kijk het sneeuwt daar.gr marian

  • 05 April 2010 - 19:25

    Ancilla:

    Hoi Pieter,

    Wat een reis joh. Een hele andere wereld. Heel veel plezier en vergeet Nederland maar.

    Doe voorzichtig.

    groetjes

  • 05 April 2010 - 19:53

    ARRE:

    dag Pierre

    Hier eindelijk een berichtje van mij. Leuk om te horen dat je het erg naar je zin hebt. vraag: Woon je nu in bij Ann en Amal ??
    of moet je straks ook
    in het weeshuis wonen ?
    Verder zou ik zeggen ga kneiterhard genieten !!

    Groet Arre

  • 06 April 2010 - 05:59

    Arie Drost:

    Pieter,

    Erg leuk om je verhalen te lezen en voornamelijk om te lezen dat alles goed verloopt en je erg geniet van alle indrukken en leuke mensen om je heen!

    Hopelijk zal de rest van je vakantie ook zo goed verlopen.

    Groeten Arie!

  • 06 April 2010 - 20:08

    John:

    he broertje wat een ervaring,de muzikale bob de bouwer.
    leuke verhalen en de foto's ook.
    geniet en ik hoor weer van je groeten uit langedijk.

  • 06 April 2010 - 21:10

    Cleem:

    Van Diny je site doorgekregen en via Egypte nu bij je aangekomen......woh Pieter, wat een reis!
    Succes en plezier verder,
    groetjes Cleem

  • 07 April 2010 - 10:20

    Jan C:

    Prachtige foto's Piet! Zorg maar goed voor die kinderen, zorg maar dat ze een droog huisje hebben. Ik zie je helemaal staan dansen tussen de kids, Pieter op z'n best....
    Enjoy en zorg goed voor jezelf, zorg dat je ook je rust krijgt....
    Groetjes vanuit Parijs (morgen)

    JC

  • 14 April 2010 - 09:28

    Bé:

    hoi Wereldreiziger ;)

    i am impreseed by all the beautful pictures of friendly faces and nature.

    keep safe and enjoy the World at your feet!!!!

    veel liefs,dikke knufff along the the miles

    Namasté,steek maar een wierookstokje voor me aan bij Buddha voor me als je wilt :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Leo Project

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2010

Een dagje Doha

06 Mei 2010

Het einde van de wereld

04 Mei 2010

Hoogtepunt

01 Mei 2010

Beautifull Sri Lanka

28 April 2010

Gastvrijheid
Pieter

Mijn naam is Pieter Ignatius. Per 21 maart ga ik een reis van zeven weken maken. Op zondag 21 maart vlieg ik van Brussel naar Sharm el Sheik, om van daaruit een tocht van acht dagen door de woestijn te maken met een groep van 15 mensen en 4 bedoeinen. De stilte en de eenvoud zal vooral centraal staan tijdens deze trip. Hierna ga ik nog even 3 dagen nagenieten aan het strand in Egypte, om vervolgens op vrijdag 2 april via Jordanie naar Colombo Sri Lanka te vliegen. Op maandag 5 april zal ik dan beginnen met drie weken vrijwilligerswerk in een weeshuis. Waarschijnlijk zal ik met bezig gaan houden met Square Foot Gardening. Daarnaast zal ik ook bezig gaan houden met ondersteunen van werkzaamheden in het weeshuis, waaronder sport en spel en hopelijk iets met muziek (mijn keyboard e.d. gaan mee). Na deze drie weken zal ik nog twee weken gaan backpacken op Sri Lanka, met wellicht een Safari of een duikcursus en relaxen aan het strand. Op 9 mei zal ik naar het koude kikkerland wederkeren.

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 51571

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 04 September 2011

Wonderful Sri Lanka

05 April 2011 - 27 April 2011

Sri Lanka

25 September 2010 - 04 Oktober 2010

Cruising in the Caribbean

21 Maart 2010 - 09 Mei 2010

Leo Project

Landen bezocht: